EL PERÍODE D’ADAPTACIÓ
L’inici de l’escola bressol representa el primer entorn social, després del familiar, al qual el nen/a té la possibilitat d’accedir. És un període de noves experiències pels infants, famílies i mestres.
Els infants s’han d’adaptar a un medi, a unes educadores i a uns espais nous. Han de viure una separació afectiva i temporal de les famílies que generalment ve acompanyada de plors.
És important que les famílies puguin acceptar la separació del seu fill (en molts casos és la primera separació) i suposa tot tipus de sentiments i emocions, i l’entrada d’altres persones en les relacions afectives del seu fill/a.
Les educadores també estableixen noves relacions amb infants i famílies i faciliten la creació de lligams afectius entre totes les parts.
Fer el període d’adaptació escolar, deixar al nen/a en un context amable i positiu, compartir, amb altres famílies i amb els ensenyants, interessos, neguits i necessitats, és fonamental i hauria de permetre establir vincles que haurien de durar al llarg de tota l’etapa educativa.
Què suposa la superació d’aquest període en el vostre fill/a?
- Autoafirmació
- Creixement de les possibilitat personals
- Ampliació del món de relacions
- Nous aprenentatges
- Descoberta de l’escola com un lloc agradable
Per aquest motiu us demanem que en la mida del possible acompanyeu al vostre fill no sols físicament sinó comentant a la tutora qualsevol dubte, canvi, neguit, por…
L’adaptació dels primers dies es portarà en petits grups, per tal de poder atendre d’una forma més personalitzada tots els infants.
Per saber-ne més:
Posted on 24 Octubre 2012, in Els primers dies, Famílies, Portes obertes, Què i com treballem?, Recomanacions. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.
Deixa un comentari
Comments 0