ESPAIS DE JOC SENSORIAL

Els infants passen la major part del temps dins de l’aula i creiem tal com deia Malaguzzi1 que aquest espai ha d’esdevenir el tercer educador. Per aquest motiu hem organitzat l’aula en racons, ja que aquests “respecten el joc espontani dels infants i el seu ritme personal i temps precís.” A més aquesta organització de l’espai considera l’infant com un ésser actiu que realitza els seus aprenentatges a través dels sentits i la manipulació.”2

 

AULA DELS PINYONS (Nadons)

Els infants neixen amb les capacitats perceptives molt desenvolupades: el tacte, l’olfacte, la vista que als 4 mesos ja és similar a la dels adults i l’oïda que fins i tot es desenvolupa abans de néixer. Per tant hem cregut convenient partir d’aquestes capacitats i potenciar-les. Els racons aniran variant al llarg del curs i els primers que hem ofert han estat el de les textures i el de la vista.

ALTRES ACTIVITATS DE JOC SENSORIAL

ANNA CARRIÓN

1Mestre i pedagog fundador de les millors escoles infantils a nivell mundial a Reggio Emilia “meca” pedagògica. La seva filosofia i pràctica educativa han tingut una extraordinària repercussió internacional en el món de l’educació infantil.
2LAGUÍA M.José; VIDAL, Cinta. Rincones de actividad en la escuela infantil (0 a 6 años) Editorial Graó Barcelona 1987

Advertisements

About lametller

Escola Bressol municipal de l'Ametlla del Vallès

Posted on 22 Juny 2012, in Els diferents espais d'aprenentatge, Joc sensorial, Què i com treballem?. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: