JOC HEURÍSTIC

Què és?

És una proposta de joc de manipulació, exploració i combinació d’objectes, amb la finalitat de donar resposta a la demanda creixent d’activitat i exploració contínua del grup.

Contribueix a estructurar el pensament, el llenguatge, la relació personal i les accions dels infants. amb aquest joc els infants perceben nocions de volum, capacitat, equilibri, quantitat, qualitat… a través de la manipulació, exploració i experiència amb els diferents materials.

Com s’organitza l’activitat?

Es tracta d’una proposta de joc per a nens i nenes de 12 a 24 mesos aproximadament.

El material que s’utilitza són objectes, contenidors i bosses de recollida. Els objectes no són joguines convencionals, sinó, sovint són objectes d’ús comú, que ofereixen una varietat d’estímuls sensorials a partir de les seves qualitats: forma, textura, pes, color, volum, temperatura, so, mida, gust…

Abans de començar la sessió, l’adult prepara l’espai de joc; aparta tot altre material que no vol que intervingui a la sessió, tria 3 o 4 objectes i treu 50 unitats de cada un. distribueix els materials (objectes i contenidors) en quatre o cinc focus repartits per tota la sala. L’adult és a prop, observa sense interferir.

La sessió de joc consta de dos moments:

1. L’exploració i combinació d’objectes.

Durant l’exploració, els infants actuen lliurement, al seu ritme observen, seleccionen i finalment exploren totes les possibilitats de combinació dels objectes. Juguen sols però pendents dels altres. Es concentren en el propi joc i la repetició d’accions i dels seus resultats, els condueixen al’aprenentatge d’unes primeres nocions i actituds.

   

2. La recollida

L’infant recull i classifica els objectes dins de bosses, seguint les indicacions verbals, clares i concretes de l’adult. El material que es guarda ja no es pot tornar a treure. Han d’entendre que l’activitat té un principi, un desenvolupament i un final.

Objectes del joc heurístic:

Es necessiten 50 unitats de cada objecte: petxines, esponges naturals, pots o ampolles de vidre gruixut, cilindres i cons de cartró, tapadores de llaunes, de pots de conserva o llet en pols, trossets de roba, cintes, vetes i cordons, taps de suro, claus de pany, argolles de tovalló, anelles de cortina de fusta o metall, cèrcols de goma de cafetera, agulles d’estendre de fusta, bigudins de perruqueria de fusta, rul·los, trossos de cadena fina i trossos de manega, una bossa de roba per a cada objecte, que es tanqui amb una veta. contenidors (capses sense tapa, cilindres, pots de metall…).

 Anna Pou Bofi

                                                                           Extret de: Revista infància

 

MES INFORMACIÓ A:

http://www.xtec.cat/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/30eadd18-f3b4-48aa-a614-20f4883f88e9/UD%20joc%20de%20la%20descoberta%20d%27objectes.pdf

Advertisements

About lametller

Escola Bressol municipal de l'Ametlla del Vallès

Posted on 27 Març 2012, in ACTIVITATS 11-12, Descoberta dels objectes, Què i com treballem?. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: